Інститут зовнішньополітичних досліджень

укр
eng
+38 (044) 287 52 58

Інститут зовнішньополітичних досліджень

тел. +38 (044) 287 52 58

Український енергетичний ринок функціонуватиме за принципом заправки

Українські споживачі незабаром зможуть самостійно обирати постачальника електроенергії, який запропонує їм найнижчу ціну. Про це в інтерв’ю Deutsche Welle заявив посол України з особливих доручень В’ячеслав Княжницький.
На початку лютого Україна стала повноправним членом Eнергетичного співтовариства. Головною перевагою такого членства є те, що після цього український енергетичний ринок поступово буде інтегруватися з європейським. Постачання електроенергетики українському споживачеві відбуватиметься за принципом бензозаправки: людина заправляє машину на тій АЗС, де найнижча ціна. Саме так українці незабаром зможуть обирати собі компанію-постачальника електрики.
Посол України в ЄС з особливих доручень В’ячеслав Княжницький говорить, що головною метою членства України в Енергоспільноті є, власне, створення таких умов на енергоринку, які унеможливлять маніпулювання цінами, стабілізуватимуть їх, а то й дозволять їх знизити. Саме такі процеси вже відбуваються в країнах Європейського Союзу. Для прикладу – один із житлових кооперативів Брюсселю за останні пять років тричі змінював постачальника електрики. Це дало можливість цього року знизити ціни на 17%.
Потрібні закони й інфраструктура
Княжницький стверджує, що саме це є сенсом того, над чим нині працюють в Україні, реалізовуючи положення членства в цій організації. «В Україні це має виглядати так, як тут, у Брюсселі», - уточнює посол. За його словами, такі можливості вже напрацьовані в Києві, коли енергетичні компанії змушені змагатися за клієнтів і перемагає той, хто пропонує нижчу ціну. Разом з тим, говорячи про малозабезпечені верстви населення, посол висловив переконання, що уряд має розробити відповідну програму дотацій.
«Це залежить від багатьох факторів, - каже Княжницький. - Потрібна законодавча база, відповідна інфраструктура, моніторинг ситуації, що дозволить уникнути маніпуляції та дискримінації. Щоб нікому не створювалися пріоритети і щоб дійсно споживач приймав рішення». Нині завдання номер один – розповсюдити існуючу в Брюсселі та Києві практику в цій сфері по всій Україні.

Європейський простір